5 hodin: výuka předpisů o provozu vozidel
1 hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
3 hodiny: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
1 hodina: výuku zdravotnické přípravy
1 hodina: opakování a přezkoušení
1 hodina = 45 minut
Výuka teorie probíhá každé úterý od 14:30 – 16:00.
28 hodin: výcvik v řízení vozidla
2 hodiny: výcvik praktické údržby
4 hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
4 hodiny: výuka předpisů o provozu vozidel
1 hodina: výuka o ovládání a údržbě vozidla
2 hodiny: výuku teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
1 hodina: výuku zdravotnické přípravy
1 hodina: opakování a přezkoušení
1 hodina = 45 minut
Výuka teorie probíhá každé úterý od 14:30 – 16:00.
13 hodin: výcvik v řízení vozidla
1 hodina: výcvik praktické údržby
4 hodiny: praktický výcvik zdravotnické přípravy
Od 20. 2. 2016 je v účinnosti novela zákona č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel, která dost zásadně mění způsob výcviku a závěrečných zkoušek na motocyklech.
Zkouška z praktické jízdy se bude skládat ze dvou částí. V první části žadatel předvede schopnost ovládat motocykl na cvičišti (jízda mezi kužely, vyhýbací manévr a další…), ve druhé části pak jízdu v provozu.
V obou částech zkoušky bude žadatel na motocyklu sám. Zkušební komisař pojede v automobilu za žadatelem a pokyny bude udělovat přes interkom.
Při výcviku se bude zcela individuálně kombinovat několik způsobů výcviku:
•výcvik na cvičné ploše
•klasický výcvik (učitel sedí za žákem)
•samostatná jízda s doprovodem učitele na druhém motocyklu (příprava na 2. část závěrečné zkoušky)
•nácvik zvláštních úkonů na cvičné ploše (příprava na 1. část zkoušky)
Samostatnou jízdu s doprovodem učitele na druhém motocyklu budeme provádět po splnění následujících podmínek:
•žadatel absolvoval v autoškole interní přezkoušení testem z pravidel provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy s výsledkem „prospěl“
•žadatel absolvoval výuku a výcvik dle učební osnovy v takovém rozsahu, že ovládá dostatečně motocykl a aplikuje správně v praxi pravidla o provozu na pozemních komunikacích
•žadatel dostatečně ovládá zvláštní úkony pro 1. část zkoušky dle přílohy č. 7 vyhlášky č. 167/2002 Sb.
Důvodem pro splnění výše uvedených podmínek před samostatnou jízdou žadatele v provozu je bezpečnost a právní ochrana jak žadatele, tak učitele autoškoly.
Termín Vaší zkoušky bude následovat v souladu se zákonem, obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku.
Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.
Zkoušku provádí zkušební komisaři MěÚ Hustopeče a skládá se ze 2 částí:
•test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut)
•zkouška z praktické jízdy
Za závěrečnou zkoušku zaplatíte příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností správní poplatek ve výši 700,- Kč.
Zkoušku z praktické jízdy může vykonat pouze ten žadatel, který PROSPĚL ze zkoušky z pravidel provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy.
Pokud jste v některé části zkoušky neprospěli, opakujete pouze tuto část zkoušky. Zkoušku můžete opakovat pouze dvakrát. Pokud ani na druhé opakování neprospějete, musíte absolvovat novou výuku nebo výcvik z tohoto předmětu.
Opakovanou zkoušku smíte absolvovat nejdříve za 5 pracovních dní ode dne konání neúspěšné zkoušky. Všechny zkoušky je třeba složit do 12 měsíců ode dne zahájení první zkoušky. V opačném případě musíte před další zkouškou absolvovat novou výuku a výcvik v plném rozsahu.